Διευθυντής

Ο Αλέξανδρος Γ. Καπανιάρης είναι Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων, εκπαιδευτικός κλάδου Πληροφορικής ΠΕ86. Είναι διδάκτορας σε θέματα παραγωγής ψηφιακού υλικού, εκπαίδευσης και πολιτισμού του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Σε επίπεδο μεταδιδακτορικής έρευνας έχει εκπονήσει δυο μεταδιδακτορικές έρευνες στο Τμήμα Ιστορίας & Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και έχει διατελέσει Επισκέπτης Ερευνητής (Visiting Research Fellow) στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων (ΠΕΔιΣ) του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Το βασικό του πτυχίο είναι πτυχιούχος Μηχανικός Πληροφορικός, ενώ έχει ολοκληρώσει τις παιδαγωγικές σπουδές στο ετήσιο πρόγραμμα της ΠΑΤΕΣ/ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης. Το δεύτερο πτυχίο του είναι στον Ελληνικό Πολιτισμό του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Επιπρόσθετα είναι διπλωματούχος του μεταπτυχιακού προγράμματος «Γραφικές Τέχνες – Πολυμέσα» του Ε.Α.Π. και του μεταπτυχιακού προγράμματος «Σύγχρονα Περιβάλλοντα Μάθησης και Παραγωγής Διδακτικού Υλικού» από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Έχει διατελέσει Υπεύθυνος Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών Μαγνησίας (2013-2019) και Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Πληροφορικής (ΠΕ86) στο Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) Θεσσαλίας (2019-2022).

Έχει διδάξει σε διάφορα πανεπιστημιακά τμήματα νέες τεχνολογίες, παιδαγωγικές εφαρμογές Η/Υ, ψηφιακή αφήγηση, ελληνικό πολιτισμό κ.ά. ενώ έχει επιβλέψει αρκετές μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες

Είναι ενταγμένος στο μητρώο του Ε.Κ.Δ.Δ.Α., στο Εθνικό Κέντρο Πιστοποίησης Δομών Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης και Συνοδευτικών Υποστηρικτικών Υπηρεσιών και σε άλλα εκπαιδευτικά και επιστημονικά μητρώα. Επίσης είναι επιμορφωτής Β’ επιπέδου για τη διδακτική αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στον κλάδο Πληροφορικής (ΠΕ86), μέλος της συγγραφικής ομάδας του ΙΕΠ για τα νέα προγράμματα σπουδών Πληροφορικής – ΤΠΕ στο Δημοτικό Σχολείο, επιστημονικός Συνεργάτης του ΙΤΥΕ για διάφορα ψηφιακά έργα (ψηφιακός εμπλουτισμός των σχολικών βιβλίων (ψηφιακό σχολείο), πιστοποίηση Πληροφορικής), ανάπτυξη εκπαιδευτικού περιεχομένου – επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη του ΙΕΠ (εκπαιδευτικά σενάρια – μελέτες), ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την «Εισαγωγική Εκπαίδευση» του ΙΕΠ, Αναβάθμιση περιεχομένου σπουδών στη Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση & στο Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας» του ΙΕΠ και άλλα επιμορφωτικά έργα του ΙΕΠ και ΙΤΥΕ.

Συνεργάζεται με τον Επιστημονικό Οργανισμό «Μαζί για την Εφηβική Υγεία» για θέματα ασφάλειας και εθισμού στο Διαδίκτυο, καθώς και ως επιστημονικός συνεργάτης στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Στρατηγικές αναπτυξιακής και εφηβικής ηλικίας» της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Δημιουργικό Διαδίκτυο) και στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Εφηβική Ιατρική & Φροντίδα Υγείας Εφήβων» στο Τμήμα Ιατρικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Δημιουργικό Διαδίκτυο).

Έχει συγγράψει μονογραφίες, συμμετέχει σε δεκάδες ελληνικά και διεθνή συλλογικά έργα, έχει επιμεληθεί συλλογικούς τόμους και έχει συγγράψει δεκάδες επιστημονικά έργα σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια και περιοδικά.

Το 2014, το 2018 και το 2019 βραβεύτηκε για το συγγραφικό του έργο από την Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με το «Βραβείο Λυσίμαχου Καυταντζόγλου», καθώς επίσης και το 2019 του απονεμήθηκε το Βραβείο Διακεκριμένου Μέλους της Επιστημονικής Ένωσης για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας για την διεθνώς αναγνωρισμένη διάκριση σε θέματα σχετικά με την Εκπαιδευτική Καινοτομία από την Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας.

Click here for the English version